Nuffnang

Monday, May 31, 2010

Aktiviti Cuti Wesak Day

Malas nak bercerita ni..kalau nk cerita mesti panjang mesti boring gila nak Baca ni...Jadi hari ni cikgu ajar cara cara nak buat rumusan yaa...kah kah kah

Penat, letih, lengguh lagi badan ni, (jgn pikr menda lain k)..minggu lepas kan aku cuti 3 hari sebab hari jumaatnya ada wesak day....(bukan penat g pecahkan kelapa ya) ..

Aku hari khamis aku dah buat aktiviti dah cuti panjang kan...pastu gaji baru ajer masuk...shownya...Hari khamis malam jumaat aku dah buat aktiviti mancing kat kelong dekat area batu pahat ajer..Fus penat seh dah lah aku berkerja keras petang tu..malam nya kena naik bot nak g laut....
Ni lah kelong yang mana xtahu tu..bila ombak kuat terasa tau kelong tu bergerak, mencabar tul

tgh tunggu bot nak g ke kelong, tu baru skit barang nak bawa tu ada lagi

tong putih aku isi air selalu yang tertinggal kat sana..rugi sungguh

dah sampai sana, otai dah prepare alat mancing start mancing, korang nak tau aku buat aper...tgk kat bawah

lapar ..aku makan eh..buat aaper lagi kan..tapi dia bagus dah siapkan aku punya pancing dulu ..dia dah tau aku mmg xtahu menda ..kah kah kah...jangan pandang sebelah mata yaaa..tgk kehebatan aku....

tgk aku dapat ikan..baru ajer baling pancing..hebat kan dalam megah megah.....xsampai sejam aku dapat lagi ikan.....tapiiiiiiiiiiiiiiiii

dapat ikan buntar..hahhaahaha dah dapat ikan terus suil lah..langsung aku xdapat sampai lah pagi esoknya aku bar dapat

aku ingatkan nak berjaga samapi pagi tapi kat kelong tu sediakan tilam dan bantal...dr puk 2 sampai puk 5 pagi baru aku sedar..hahahahhahaa.....best nya tidr masa tu.....

Hari sabtu nya aku trpaksa kerja, sepatut aku standby ajr tapi aku join lak kelas usahawan tu..perniagaan internet...mmg best eh..dia ada lah ajer pasal nak buat duit dgn membuat e-book dan laman web blog tu dgn cara nuffang tu..Pnceramahnya Golongan OKU nama nya master (aku lupa)

Tu hari sabtu, esokkan paginya ahad...pepagi selepas subuh aku bertolak ke Gunung lambak kluang...hari mendaki...aku nak sana sebab org cabar aku...dia cakap aku xkan sampai kemuncak gunung tu.....Mgg gunung tinggi xsilap aku lah 1000km dgb curang nya....sebenarnya aku hampir putus asa jg......bila aku tgk makcik pakcik perempuan releks ajer..aku teruskan jg eh...Dan akhir nya aku sampai juga di kemuncak gunung tu....Korang bayang baju dan seluar aku basah sebab peluh ajer...memcabar..InsyaAllah aku hendak jadikan Aktiviti sebagai rutin mingguan aku lak...sebab aku borak dgn apek tua....dia cakap dia mendaki gunung tu 3 kali seminggu...tgk releks ajer...aku sampai sekarang masih letih lagi pastu sakit tubuh ni....Masa sampai tu aku ingatkan gunung lambak bertar jalan sampai ke muncak..tgk ramai gila kalau hari sabtu dan ahad...jangan silap sini baru kenal kenal

ni baru perkenalan, dah sampai kaki gunung baru..tapi sebenarnya aku dah penat dah tu..control sebab nak ambik gambar

aku dah pelik bila sampai kat sighboard ni aku ingat dah sampai ke muncak dah..sebab dia tulis selamat datang....rupanya silap kena naik lagi..hahhahahaaha jauh lagi tau..masa ni aku minum air terjun ...dada aku dah sakit masa tu sebab aku xmakan pagi dan x bawa minuman pun

aku kena panjat bukit mukau ni...dgn hanya guna tali tu ajer....ni paling curang sekali xsilap aku 75 darjat kut

ni tempat paling last kami sampai, tgk apek tu tengah terangkan bahawa kat sini ada 2 puncak...tu aku sampai puncak lain tu..diorg cakap puncak aku sampai jarang org naik sebab yg baru....wa tension gila aku penat ajer aku mendaki td rupanya puncak lain lak..tapi xper sampai jg kan..

Ni masa dah nak turun balik..tadi kena naik nak turun lutut aku dah dah tahan dah terketar ketar seh...

cumel~* said...

wah..mcm menarik je daki gunung tu..sy x penah pon pi sana..=D

Unknown said...

jom eh kalau berani leh turun 3k tau...nk g bg tau yaa..

cumel~* said...

wah..dah dpt pengiring..baeklah..nanti kt roger2..

Unknown said...

ok ...cakap ajer...tapi sebelum tu nak naik kena ada ketahanan diri yg kuat..xleh pakai make up nnti basah i-syd dow..haahahaaa