Nuffnang

Thursday, June 29, 2006

Kenangan Masa di POLISAS

Photobucket - Video and Image Hosting
Antara gambar kenangan di umah sewa....ada sesetenggah ajer tu

Semalam sebelum nak tidur aku melepak diri kat kantil...ciss macam ada kantil ajer...xder eh melepak kat pak tidur pastu duk mikir masa depan...(teringat kat family kat kampung lak rasa sbb aku janji ngan family aku nk balik bln 8)....lelama duk termenung tu..aku tgk eh album gambar....tgk tgk aper yang patut..pastu aku tgk gambar masa belajar kat polisas dulu eh...

Dulu duk umah sewa sebab hanya 1 sem ajer leh duk asrama pastu ikut pandai eh...jd aku dah sewa umah kat jalan haji ahmad nama tempat tu...masa tu umah sewa aku dlm RM 450..dah kira mahal eh...Jadi penghuni mesti ramai..dlm satu umah tu aku duk 15 orang..perch mcm sardin tu....umah tu hanya 3 bilik ajer..kat umah sewa dah tak kisah dah tidur kat mana pun janji leh ada temapt berteduh ajer..

Kami 15 org semua berlain kos,antara kos aku ingat senibina,mekanikal pembuatan,mekanikal automatik dan aku kejuruteraan komputer..tapi hairan mcm mana leh satu umah tu...kami bersatu masa kat asrama lagi..sebenar sorang ajer yang cari umah ..pastu dia offer saper nak cari umah sewa , masa tu aku xder lagi umah jd aku nak masuk umah dia sebab kat asrama aku tgk dia selalu pi masjid..sebab tu aku berani nak duk sekali ngan dia..agar agar leh mendidik aku masa tu dlm kejahilan ...aper yg paling best kat umah aku tu....15 orang tu semua tak hisap rokok..selamat aku..aku mmg xleh bau rokok ni...

Dalam 15 orang tu boleh dikata 15 perangai kita nampak jenis sombong,bagus,xsuka campur,suka jalan,suka bercinta,sivik,tok iman dan memcm eh..semua tu tak kisah eh..janji smua kami dah anggap kawan sekeluarga..kami kat sini masak duk umah sewa tp kami masak nasi aje pastu lauk beli kat luar....aku eh yang tukang masak nasi tu..hahahaha...pandai baget air tu nasi aku masak okies..bukan aku sorang tapi kami ganti ganti...kalau diorang comfon ada yang lembik,kkdg nasi hangus sebb air krg...aper pun makan juga...kalau sakit perut semua sakit...

Pengalaman aku xleh lupa masa kat sna..dulu masa nak pi kelas semua pi ngan bas sebab mula masuk tak bawa motor lagi..Ya Allah seksa nya nak pi kelas naik bas ni..cuba bayangkan bas selalu ajer penuh...mmg selalu eh tak masuk kelas ,pernah sekali aku dapat kehadiran tak sampai 80% gara gara xmasuk kelas..pastu kkdg naik bas xyah bayar sebab tukang bas tak perasaan pun aku tak bayar..nak bayar mcm mana penuh..wak diam ajer eh...tak silap aku sampai sebulan juga naik bas tak berbayar tapi mmg aku xselesa sekali...klu kelas puk 8 puk 6 dah kena bangun dan 6.30 kena tunggu bas..kalau tak terlepas...jawap nya tak pi kelas eh..dan sebulan lepas tu aku import motor aku kat kg bawak kat sini..baru leh senang skit nak pi kelas xder eh perit sangat...

Aktivi yang biasa kitorang wak masa cuti nak tahu ...bangun tidur puk 12 tapi tak semua eh sesetenggah ajer....pastu bangun baru eh nak pi cari makan, pas cari makan baru rajin nak basuh baju dah bermingggu tak basuh...tu basuh tangan lak tu...mcm bangla aku rasa....biasa eh hidup berdikari pat orang..pas sudah semua kerja,releks tgk tv kkdg pi jejalan bandar kuantan...bukan nya selalu..biasa eh masa tu masih belajar bukan ada duit pun nak pi jalan jauh jauh ni....kebanyakan lepak kat umah ajer...dlm umah aku ada juga yang dari golongan senang..mak ayah selalu datang ...dtg tgk anak...pastu bawa anak jejalan..aku biasa duk baring depan tv ajer....
Pengalaman aku kat sana banyak tapi kalau diceritakan semua mmg xhabis eh..mcm aku kena tertangkap kat org telekom sbb curi line tel dapat call awek berjam jam,banyak eh pengalaman sedih,manis dan pahit semua ada kat sana...kkdg sekali ingat leh ketawa seorang diri....tapi aku harap leh jupa balik ngan kekkawan yang prnah satu kelas ngan aku dan satu umah ngan aku....sesiapa kenal dlm gambar aku letak tu.kirim salam kat dia orang....Antara nama yang aku ingat eh...

1. Bob-Pahang
2. Veron-Pahang
3. John-Ganu
4. Saipul-Ganu
5. Mat J- Ganu
6. Alias-Ganu
7. Mijie-Besut Ganu
8. Denan-Ganu

Tu Ajer yang aku ingat selebih aku mmg lupa eh....dan aku rasa dia orang semua dah kerja kut...dlm banyak2 tu 2/3 yang masih berhubung ngan aku...aku harap dapat berhubung ngan semua....

3 comments:

fazamania said...

Assalamualikum .. orghe kelatee.. letak lah tag board kat blog ...senang gu2 demo komen and chatting...

dav_perantau said...

walaikumsalam.....fazamania sebenarnya tagboard dah letak cuma dia ke bawa eh...duk tgh setting..sebab kat apis loni okies ajer....terima kasih fazamania

Anonymous said...

After getting more than 10000 visitors/day to my website I thought your hafizx.blogspot.com website also need unstoppable flow of traffic...

Use this BRAND NEW software and get all the traffic for your website you will ever need ...

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

In testing phase it generated 867,981 visitors and $540,340.

Then another $86,299.13 in 90 days to be exact. That's $958.88 a
day!!

And all it took was 10 minutes to set up and run.

But how does it work??

You just configure the system, click the mouse button a few
times, activate the software, copy and paste a few links and
you're done!!

Click the link BELOW as you're about to witness a software that
could be a MAJOR turning point to your success.

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com