Nuffnang

Thursday, March 31, 2011

Kuruskan Badan

Wah lama bebenor tak mencurahkan luahan hati kat dlm blog ni..Asik baca blog org ajer..Sehari berpuluh aku baca kerenah kekawan blog bercerita..Seronak lak....hari ni aku lak nak bercerita.....tau xder org baca, saja nk test kelajuan menaip aku ajer ni..hahahahahha

Korang pelik tak..kebanyakkan org yang bertubuh kurus lagi menjaga badan dr orang bertubuh gemuk(mcm akulah)..dari permerhatian aku sejak aku turun berjogging(hahaha nk cakap aku dah rajin berjogging skrg..yalahhhhh nak........-nak nampak kurus lah...)...Rata2 org yang jogging kebanyakkan tubuh ramping(perempuan)kurus kering dn mantap(lelaki)...Yang mantop2 yg mcm aku ni langsung xder...nampak sangatkan.....

Tapi org bertubuh besar mmg nak lah  kurus(hanya dlm mimpi) tapi langsung xder usaha nak kuruskan mcm aku ni(mcm aku lagi, cth yg senang..hahahhahah) ..Bukan xder langsung ada yang datang tapi bukan berjogging dtg lepak tepi tasik/padang sambil makan...ketawa  xboleh tahan....mgkin diorg senaman mulut kut.....atau diorg dtg ambik aura ajer...nampak ajer org jogging kurusnya turun kat dia.......

Wah sedap sungguh mengatakan...berdosa lah aku berdosalah aku.....maaflah kalau ada yang terasa dgn tuan hamba..Tuan hamba hanya membuat andaian ajer...Selebihnya nasihat, suh golongan kita majukan (bukan majukan perut) untuk kuruskan badan kita sebelum tidak dapat dielakkan.....

Bila dah sampai sasaran aku utk hilang lemak dlm badan aku..aku nak kongsikan petua petua kuruskan badan..tu kalau xcapailah....hahhhhahaahhaahha......

Thursday, March 17, 2011

Langkah Permulaan.....

Thursday, March 10, 2011

Keikhlasan

Perlu ke tunggu pembalasan dr org.. Hah..tetiba ajer dah kuar ayat mcm tu...hahahahaha....
Aku sbenarnya nak citer perangai manusia ada mcm mcm ni....Aku amat berat sekali bila ada org nak belanja aku..Xtahu ikhlas ke tak...Jadi aku amat berat sangat nak mintak org belanja belanja...Takut termakan budi...kalau aku belanja org aku xkisah lah.....nak terima org belanja payah eh...
Aku banyak kali org belanja, aku pasti akan menolak tapi aku tewas juga aku xleh hampakan org lain...Ada juga org yang lepas ajer belanja kita terus bagitau hari ni aku belanja kau, esok kau belanja aku lak. Bila dia cakap mcm tu, agak risau jgkan...bukan risau nak belanja dia..Takut2 esoknya aku xsempat nak belanja...kan dah jadi lain lak...tersangkut plk....
Ada yang sanggup tunggu aku semata mata nak aku belanja dia balik sebab sebelum ni dia dah bayarkan...Jadi bila jadi mcm tu kena lah follow dia...Bila dah jd mcm tu ada satu perasaan xsedap  lak...terpikir jaga  Ikhlas tak belanja aku ni....
Aku lagi suka belanja org drpada org belanja aku bila seseorg tu melafazkan ayat " hari ni aku belanja kau, esok kau belanja aku" dah mcm jadi satu perjanjian lak...dah terikat dgn perjanjian tu walaupun bagaimana pun aku harus lakukan...Bila xtunai kan hati ni xtenang...Aku xkisah nak belanja sesiapa dan bila2...Rezeki Allah kita kongsikan ...Aku rasa lagi baik dgn seikhlasnya....xpayah mengharapkan pembalasan balik..biar cukup disitu ajer....
Aku sekarang rasa xtenang bila xtunaikan lagi perjanjian tu bukan xnak belanja tapi org dah buat perjanjian tu skrg agak sibuk..Bila dia ajak xdtg...Aku tau dia xharapkan pembalasan tu, tapi aku rasa bersalahkan...aku kena tunaikan bila org tu sdh melafazkan ayat tu..

Wednesday, March 09, 2011

Rahsia

Gambar xder mengena dgn cerita ni...tapi bila aku tgk gambar ni aku akan ketawa....mcm ner lah jadi mcm ni.....Peliknyaaaaaaaaaaa kalu org puan bawa kenderaan ni..

 Apasal lah aku ni sekali nak tulis ajer kat blog ni jadi malas gila, tapi dlm kepala otak ni mcm mcm nak cerita...Kalau dapat pembantu tolong updatekan blog ni ..beh beh ..pasni dah xder lah kesalahan ejaan dan tatabahasanya...
Kali ni nak cerita pasal .............ermmmmmmmmmmm
Rasanya sudah sampai  masa untuk aku umumkan sesuatu ..Tapi agak awal untuk aku melafazkan semua ni(xtahu lah mcm malu malu meow meow gitu)hahaha...gelenya wess...
Rasa baik aku releks dulu, kalau bagi tau awal pun bukan dapat aper pun...

Nnti aku cerita lain kali....Tolong ingatkan aku..hihihihihi......
sesiapa yang dah tau.....rahsia antara kita........

Wednesday, March 02, 2011

Dugaan kerana Kunci

Dugaan semalam mmg membuatkan aku rasa serik sangat nak buat untuk kali kedua. Fuss tak pernah aku buat menda menda yang menyebabkan aku rasa amat tertekan amat. Al kisahnya gni ajer..

Kawan aku mesej mintak tolong bukakn makmal dia sebab dia bercuti, dgn hati terbuka aku setuju ajer..Hanya baca sekali imbas ajer, masa tu aku atas kereta api, aku  baru ajer balik dr kampung..Jadi satu hari digocangkan oleh kereta api badan lesu, kawan aku siap tegur apasal muka aku pucat..Hahahaha..penat gila wess..korang bayangkan 12 jam atas kereta api...Malas nak citer pasal kereta api tu..

Jadi sampai aje kat kluang aku terus masuk kerja, dah masuk mcm mcm lak aduan aku terima sebab aku makmal xterkawal lak..Tengah melayan surat cuti akhir sampai puk 6..Aku terlupa nak ambik kunci  makmal kawan aku kat Ofis.

Dan disinilah bermula episod menyedihkan, aku dgn rasa berkeyakinan pergi minta ngan pak guard (abang nak minta kunci ofis, nak ambik kunci makmal)..diorg bagi ajer....siap tulis kat buku rekod. Aku nk pi buka pintu ofis ni, pulas punya pulas...tup WAWAWAWAWA..kunci tu patah....kunci lembut sangat atau aku terkasar..hahhaahhaa..aku dah gabra dah..sorang masa tu....berpeluh basah baju...mcm mcm aku pikir masa tu....

Ni bukan kes main main ni, kuncinya patah separuhnya tertinggal kat dlm tu....lagi besar ujian tu..aku dah mcm mcm pikir dah ni...
sebab aper aku takut sangat:-
Pepagi esok smua pekerja xleh masuk ofis gara gara aku ...
Kat ofis tu semua org2 besar duduk kat situ termasuk doktor dan profesor.
Mampus aku ....
Aku kena setelkan malam tu juga kalau tak hari ni aku kena tadah ajer...

Alhamdulilah, ramai kekawan tolong selamatkan aku..minta kunci kat kekawan yang ada kunci ofis aku buat kunci baru..lepas tu aku call kawan aku yang mahir bab bab pintu dan kunci ni..Alhamdulilah dia dapat tarik kunci yang patah separuh tu...Mmg pro gilo...tq kecil...Lega gilosss...
Semalaman tidur ngan lena.............

Aku dah xnak buka pintu ofis lagi..................