Nuffnang

Thursday, July 03, 2008

Tak der kerja cari Kerja

Bagi aku Tahun ini agar mencabar bagi aku mcm menda yang aku lalui dengan penuh onak duri kerana kesilapan diri aku sendiri. Ini kan Ujian dariNya, tapi aku tabah aper yang berlaku dan Redha aper yang aku alami sekarang.


Masalah dari pepindahan umah sampai lah menda2 yang remeh, semua aku buat mmg xmenjadi ...Mungkin aku buat banyak dosa tanpa disedari kut...


Banyak menda aktiviti/perkara yang memenatkan zahir dan batin aku semenjak ni...Bayangkan dalam masa 2/3 bulan banyak btul aktiviti dan perkara yang membuatkan aku penat...

Pikirkan Pasal orang tersayang

Agak2 adakan cinta aku akan kembali bersatu atau berakhir disini sahaja...Adus sangat ni yang amat menyeksakan keadaan aku sekarang..Dugaan yang menyeksakan terpaksa aku cari ketenangan untuk pindah umah lain..Bagi bila masalah bertambah ngan masalah aku sekarang baik aku berpindah ajer...Tu sepatutnya tak berlaku tapi bila berfikiran pendek ni padahnya...Aku xleh nak sesuai kan di tempat yang baru...Aku dah mula xselesa bila duk dikawasan baru, banyak betul keburukan dari kebaikan...Alhamdulilah setakat aku dah mula selesa ngan umah baru ni....tapi ada menda yang membuatkan aku rindu kat umah lama......tu lah nama nya tak de kerja nak cari kerja..elok2 ajer duk sana pindah....tapi aku ada alasan sendiri..ramai kawan aku memahami masalah aku..tq for my friend...bagi masa utk aku tenangkan hati ni...

Dalam kalut2 ni ada ajer kursus

Kursusnya htr kat utan/kat resort dan memacam dah aku pergi tapi perangai sama ajer...tapi bagus juga leh juga aku bercutikan.....Sebenar banyak menda blum aku capai, ada menda yang membuatkan aku tertunggu untuk mengetahui sesuatu keputusan...Sampai aku penat memikirkan, setiap masa, dan nafas aku hanya memikir pasal tu ajer...Bila agarnya keputusan akan tercapai....




Dalam sebulan leh balik sampai 2 kali

Gambar ni hanya gambar saudara aku yang nakal ckit...Ni gambar masa balik kg

Sambut ulangtahun sepupu aku....Dalam hidup xpernah sambut ulang tahun aku.....



Family aku datang Melaka
Dalam sebulan aku ulang alik batu pahat johor dan melaka tu ajer kerja aku....Semata mata utk sepupu aku sorang ni...

Perkhawinan Mekcik dan syafik


Ni ajer gambar aku dengan dia...sepupu ni


Minggu lepas Naik PD
Bagi memenuhi hajat mak aku, terpaksa lah aku naik PD sorang bagi melawat akak aku kat sana yang tiada berita...Akak pun satu , hp nya xpernah boleh...Tu yang aku terpaksa naik tu...Dengan hati yang redha aku gerak ajer pi sana walaupun minyak dah naik dengan melampau.....Agaak berat juga nak pi sana, habis juga lah kewangan aku dengan gaji yang ciput ni...Tapi memikirkan akak aku ni...
Aku pun dah rindu sangat kat anak buah aku ni....berbulan x tgk diorang....
Bila sampai sana terkejut aku...aku baru ajer dapat anak saudara baru dah, dah hampir sebulan..
Nak tau alasan akak aku aper, masa kat hospital hp dia kena curi jadi semua data nom tel aku dan family semua xder..dia pun satu xder backup langsung....Teruk2....
Dengan kepenatan baru sampai drive sorang 4 jam...terus dukung anak saudara aku ni yang bernama Wan Ahmad Aliff ..Kician plk aku tgk akak aku plk...Yalah 2-2 suami isteri askar...umah dah mcm kapal pecah beb....dia dlm pantang 2 hero dan 1 heroin semua lasak dan ganas....Bila nak balik tu rasa rindu lak kat anak saudara aku tu...dia orang tak puas lagi nakbermanja ngan aku....
Ternak Ikan keli
Tuan punya ternakan ikan keli kat parit paya...
Saja ajer hari tu jalan 2 nak tgk cara pengunaan perliharaan ikan keli dalam kanvas ni...Sepupu aku ada juga ajak aku join ternakan ikan keli ni kat kelantan..kat belakang umah aku yang luas tu...Rasa semangat nak perlihara tu ada, minat tu adalah 90%...bila dgr pengalaman dia dan tujuk ajar dia...minat tu dah berkurang sampai 20% peratus...
Banyak betul risiko nak jaga menda ni....
Untuk penapisan air dalm kanvas..Bijak juga dia punya penapisan ni..

p/s: aku sebenarnya xder mood nak menulis..tu aku banyak letak gambar....

5 comments:

faisal said...

Slm bro,

Lama tak singgah sini..bizi manjang je aku ni,huhu..sabarlah bro, kekadang ada masanya perjalanan hidup kita tak seperti yang kita impikan..anggapkan semua itu ujian keimanan darinya..semoga semuanya bertambah baik dirumah baru tu ye..aku kalau nak buat sesuatu yg besar mesti aku mintak pandangan mak, even dia tak tahu sangat berkenaan dengan itu..:)

dav_perantau said...

wslm...
tu eh, aku tau kau mmg sibuk pun....xperlah janji ingat...hhahahhaah...ah ha..mmg dugaan dariNya...tq..

sultan said...

biasa la tu kalo pindah tempat baru...

nnt bile dah ramai member melekat la tu. hihihi...

btw... tq for viewing myblog...

wansajidah said...

sabar2...

arsaili said...

salam bro..kalau ada jodoh tak ke mana