Nuffnang

Tuesday, July 24, 2007

Misteri Umah Sewa Aku


Dalam hidup aku xpernah alami misteri2 ni...sebelum ni aku cuma dengar cerita orang ajer..Pasal hantu...kalau nak cerita pasal hantu atau alam ghaib ni leh naik bulu roma ajer eh....Tapi betul betul terjadi pada aku...

Tapi kejadian ni xseteruk pengalaman orang lain eh...Pengalaman misteri aku ni dlm golongan biasa biasa ajer...kalau orang nak percaya atas korang leh kan..Aku tulis ni sebagai nak kongsi ajer...

Peristiwa ni berlaku pada hari ahad (22/07/07) 2 hari lepas....masa tu aku duk sorang sebab kawan seumah aku balik kg..aku ni dah biasa duk sorang dah 2 tahun duk umah sewa tu xder terjadi aper2 pun...Entah malam tu aku xder rasa aper2 pun...tepat puk 2.30pagi aku tgk jam masa tu...aku tersedar mesin basuh baju aku berbunyi..pastu kuar cahaya samar samar...dalam kepala otak aku mesti ada litar pintas mungkin tikus gigit wayar mesin basuh...aku gantuk layan tidur eh...beberapa minit selepas tu mesin basuh tu bunyi lagi mcm ada org buka ajer...aku malas lagi nak bangun ...aku ingat pasni xder bunyi....hah beberapa minit pastu ada bunyi lagi...ni membuat aku geram ni....dlm otak bunyi aper ler ni..aku dah mula risau dah bunyi tu...aku kena bangun sebab aku pikir litar pintas risau juga aku ni...kang tak pasal pasal terbakar umah ...ngan beranikan diri buka pintu gi dapur nak tutup /cabut plat mesin basuh tu..tapi bulu roma aku dah lain dah...cepat 2 perhatikan aper yang patut pastu blah eh masuk tidur ...aku ingat xder menda dah pasni...laaaaa nak lelap kejap mesin basuh tu bunyi lagi...sah ni menda tu nak main main ngan aku...aku aper lagi...cuba lelapkan mata dan baca aper yang patut...tapi syukurlah sempat juga tidur 2 jam ...bangun tgk lagi mesin basuh lebih teliti dan cuba hidupkan mesin tu...ok ajer xder masalah...Entah aku xpaham jugakan ....tapi nak buat mcm mana xkan nak lari dah umah sewa aku beranikan diri ajer eh...

Tapi Sebelum ni aku ada pernah dgr citer mmg sebelah umah aku yang pernah kena..Kawan sebelah umah aku.... cerita nya hampir sama ngan aku dia main pingang mangkuk kat dapur....sebelahnya lagi kawasan yg sama dkt umah aku plk dia tidur dlm bilik hidupkan kipas tapi tetiba off dia on balik..tapi off balik ....hah sah ada benda nak main main.....

p/s: jangan jadi mcm aku selalu off kan semua lampu dlm umah..kalau boleh on kan satu lampu di dlm bilik mandi atau mana2 kalau duk sorang2...

Dan ingat bahawa Tiada Tuhan Melainkan Allah SWT dan Nabi Muhammad Pesuruh Allah SWT.Selalulah Beriman..Semoga kita diberkati..

5 comments:

faisal said...

huhu, seram aku baca cite ko ni faz,heehhe..agaknye wire ring dah lame kot,hehee...*nak sedapkan ati,kekeee

dav_perantau said...

xder rosak esokkan kawan aku guna mesin basuh tu ok ajer...xder masalah pun...entah...misteri

Anonymous said...

Jangan biarkan hidupmu diselubungi dengan.... MISTERIIII!!!!! ... zoul

dav_perantau said...

tu pasal zoul...tapi bulan depan or minggu ni aku pindah eh....

Sarah Mohd Shukor said...

salam..

memang seram. even sy yg tgh baca ni terjenguk2 tgk belakang.kot2 la mesin basuh kt rmh ni plak yg bbunyi tibe2.