Nuffnang

Tuesday, July 03, 2007

Perjalanan yang memenatkan

Pada 29/30 dan 01 bulan 06/07 tahun 2007


Aku balik kampung lagi,berapa kali daa balik kg....kali ni mmg dah dirancang lama oleh kawan aku..dia nak pi ke kelantan...Semua ditaja oleh mereka dan up ler skit minyak keta...


Bertolak pukul 10.30 malam seramai 4 org ..aku drive keta sebb keta aku..hahaahaa..kician kat kenariah nak buah penumpang reramai.....tapi sebelum balik tu aku banyak servis dia...jaga kesihatan dia ler kiranya....cayang kenariah..jasa mu banyak kepd ku...


Sampai kat sana dalam puk 8.30 sampai kat kelantan ..mula2 sampai dah makan nasi kerabu kat depan hospital..leh tahan juga sedapnya....


Balik umah rehat2 tak tahan gantuk..dari sana aku drive seseorang..xberani aku nak bagi kat kekawan aku tu...tidur ajer..diorang ni mcm tak biasa ajer tidur lewat gantuk ajer...lepas asar dah start aktiviti dah...Puk 5.30 gerak pi kota bharu..gi kb mall jupa kawan si mamat sorang...rupa2nya dia ada kawan kat sana...layan...Sampai lepak 2 kat kbmall dan minum...


Puk 9.00malam kiorang gerak pi Wakaf Cheyeh...Tgk barangan kat sana..murah..sempat beli barangan kat sana..diorang tak beli aper pun..layan....aku ajer yang membeli belah..

Balik puk 11.30 malam sempat aku pi umah kawan baik aku kejap..kejap ajer tapi sempat minum..hahhha sampai kat umah puk 1.30 pagi...apalagi layan..tidur lak plk....


Tidur lewat bangun mesti lewat punya eh....pepagi aku bangun solat subuh dan borak ngan mak aku kejap pastu sambung tidur...puk 10.00 bangun untuk teruskan aktiviti ...Aktiviti seterusnya ialah ke rantau panjang...hahahahha...jauhnyaa...g sana diorang dah mabuk dah tgk barang murah2...mmg ramai sungguh org kat sana....kat sana setelah dicampur2 kami habis 100 lebih beli pakaian..aku pun sempat juga beli baju dan seluar...kawan aku beli lima pasang seluar jeans..coyak eh...aku sempat seludup beras satu guni, belikan barang keperluan kat umah aku kat kg....kat rantau panjang mengambil masa yang lama....Setelah setel semua puk 3.00 kena balik sebab aku kena pi umah kawan aku sebab adiknya kahwin hari ni....puk 5.00 sampai umah...


Balik kat umah ada aktiviti lagi...mula aku cakap kat belakang umah aku ni ada sawah dan sungai tapi diorang tak caya..yalah tgk dari segi biasa mcm tak cayakan....mula xnak pergi...bila dah sampai sana...hahahhaa semua xcaya....sawah padi dengan sungai...sebab aku dah bajet nak mandi sungai..aku dah bawa seluar mandi dah...hahaaha..sempat ler aku mandi ngan sepupu aku tu....sorang ajer kawan aku yang mandi..sorang lagi tgk ajer...balik umah dah maqrib....


Malam nya diorang makan kat umah masakan mak aku eh...mmg best eh....selamat dari perasa tiruan seperti hajinamoto....ahaks...malam lepak2 kat umah ajer...sebab esoknya nak balik ke parit raja dah....Dalam perancangan kitaorang nak gerak dlm puk 10.00 pagi..semua perancangan ajer..nak tau aper sebelum balik diorang ni ajak pi ke sawah dan nak mandi sungai lagi...Alah...layan ajer eh....bestnya mandi sungai pepagi....tapi ada peristiwa yang menyedihkan kat kawan ni..kawan aku terlampau excited nak mandi sungai sampai lupa nak ambik hp dlm poket seluar sampai hpnya..hilang di sungai..sedih...


Puk 12.00 gerak balik ke p.raja..sempat singgah kat terengganu beli kepok lekor...dan akhir puk 01.00 pagi kami akhirnya sampai kat parit raja....


tamat..perjalanan yang memenatkan..... dari bangunan Kb MALL..bandar kota bharu...
Ni ler kawan si Mamat ni...

Nak ambik gambar ler plk..layan..


Aku dah tau nak posing mcm ner dah..

Pintu keluar dari rantau panjang..

Hari pertama mandi sungai..hahhaa layan..peace..

Ngan sepupu aku ni..tgk sawah kat belakang tu..

Adik yang bahagia ni...
blurr...
Ada gaya ler tu...
mandi sampai tak sedar hp nya di hanyutkan air..

cuba teka siapa ambik gambar..

kat kuala terengganu..


4 comments:

shaizhar said...

wah! balik kelate..
rindu lah nak gie kelate lagi.
hehehe.. kenangan di KBmall masih segar diingatan.

Memori malam,ke Wakaf Che Yeh..membeli belah di Pasar SitiKhatijah.

dav_perantau said...

kata hari tu xbest..
kalau rindu g sekali lagi eh..
nnti pergi masa apis ada ler...
leh apis bawa g sungai belakang umah...

nizie said...

waaa bestnya ko p blik kg. siap mndi sungai g xajak aku ek..

dav_perantau said...

yolah best woooo.....aku tau kau xpandai berenang kang ...nnti lain kali aku nak balik aku cakap kat kau yaaa...