Nuffnang

Monday, January 28, 2008

Bangi-Port Dickson-Melaka

2 hari cuti pertama gaji aku dah melaburkan kat stesen minyak dah duit aku...
nasib eh ..xlama x g jejalan jadi aku ambik kesempatan pi jejalan umah akak aku yang kahwin yang tinggal kat bangi sekarang ni...perjalanan fuss jauhnya dari batu pahat ke bangi...terpaksa pergi mak ayah aku kat kelantan dah bising suh pi tgk keadaan diorang sekrg ni....layannnn ajer eh...dia bukan betul2 bangi eh dia kat tengah2 antara bangi ngan nilai...
bertolak pagi sabtu...sampai tengahari baru sampai..
aku kat sana xpi jejalan ajer cuma g nilai 3 sebab umah dia dekat sesangat....
Pagi keesokan nya aku dah gerak balik dah....sebab aku ada 2 lagi tempat persinggahan nak pi ni....sebelum balik aku kena pi pd plk tgk akak aku kat sana plk...sorang lagi akak aku kat sana....mujur ler ada jalan short cut dari nilai ke bangi tu xyah lalu tol selamat duit aku..ahaks..


Abang ipar aku siap lukis peta lagi kat aku..takut sesat....nak wak mcm ner tak pernah lalukan dia lalu pekan salak-kena lalu felda LBJ-dan jalan sepang....jalan dia mmg terro eh.....
mmg kejap ajer dlm 45 minit ajer....sampai pd hajat nak pi pantai, xleh sebab lepas ni nak singgah ke melaka lak nak gi umah sepupu kejap....jalan ajer hari tu...dah ler drive sorang2.....choyak2....
puk 12 aku dah gerak pi melaka dah kejap ajer singgah umah akak aku tu...aku jalan jalan kampung juga sebab dia lagi dekat dari ikut jalan tol ni...dah lah jauh kena bayar tol lagi....aku lalu jalan pasir panjang- masjid tanah...mmg lagi best lalu jalan tu leh tgk umah betul2 asli melaka....
sampai melaka bukan jupa kat umah dia, terus pi tesco gi jejalan sana puk 1.00 sampai puk 4.30 baru leh bertolak balik ke batu pahat...



lelebih lagi masa kat melaka jupa ngan kawan aku kejap yang kijo sebagai mici kat kat melaka tu jd lama kat melaka tu..sambil cari barang baby...oooo lupa....

AKU BARU DAPAT ANAK SAUDARA BARU..NI ANAK SAUDARA AKU YANG KE-5 EH..

NAMANYA MOHAMMAD HAZIQAN BIN HASNAN...

Gambarnya xder lagi raya cina ni aku balik kg semata2 nak tgk anak saudara baru ni...ni anak abang aku yang sulang...kahwin dah 3 tahun baru dapat ni..Alhamdulilah.....

2 comments:

shakirah said...

Salam to hafizx... ahahaaa... Dah alang-alang pi bangi , mehla singgah ke UKM...hehehehee... Anyway , selamat sejahtera selalu...

dav_perantau said...

wslm..kalau tau mmg pi singgah minum air..ahaks..