Nuffnang

Monday, March 03, 2008

Majlis Kahwin Azuwan

Pada 1/3/08 tarikh bermakna utk kawan seumah aku ni...skrg dah tak, sebab dah kahwin...Pada hari sabtu aku tu aku gerak pi melaka kat umah dia....aku ni sekadar nak g umah dia ajer sebagai jemputan, tetiba sampai dipaksa suh jd pengapit dia lah plk....aku dah tolak ngan baik...bila dia cakap mmg tak ada orang..Terpaksa eh jd pengapit bidang terjun...Ni eh kali pertama aku jd pengapit selama ni ...kalau sepupu aku suh jd pengapit mesti aku tolak...Akhirnya terbuka juga hati aku nak jd pengapit bersyarat...demand plk aku ni...aku cakap aku xnak pakai baju melayu sepasang..aku nak pakai baju biasa ajer.....Sebab tu aku terima, dia setuju ngan syarat aku...hahahhaha...jahat aku ni...

Mcm dah tau2 ajer tema nya hijau jadi aku pakai eh baju warna hijau....aku layan ajer...mujur kejap ajer duk atas pelamin tu...
Masa ni ajer kena kontrol jalan sebab nak suh lagu kompang habis sama ngan sampai ngan umah dia...malu wess...semua tgk pengantin tempias kena eh juga...kkawan tgk aku senym2...aku rasa nak lari ajer...mmg aku lari pun ....lepas ajer adat makan pengantin aku blah ajer terus...xder dah nk bergambar2...
Sempat ler pi bandar hilir kejap dah sambil2 dah gerak sana teruskan jejalan kan, dalam keta aku aku bawa 2 penumpang...bila sampai kat bandar hilir sekali hujan lebat daaa...terus blah...rasa tak bebaloi g sana..wak penat ajer..bila patah balik ke batu pahat kat tengah kat muar siap leh panas lagi...Jadi tukar plan secara tetiba2...gi makan asam pedas sebab xkenyang makan kat kenduri tu. Diorang cakap xleh makan masakn nya lain...lain tempat lain cara masaknnya..aku masa kat sana 2 kali makan juga hahhaa...mula2 sampai aku dah makan pastu kawan aku pksa makan ngan pengantin..layan....


Aku g ler tempat popular juga sebab tempat ni pernah masuk tv3 sebab asam pedas paling sedap kat muar...mula2 sampai tgk mcm tempat mmg cantik kampung nelayan....mmg cantik sempat ler aku ambik gambar guna camera tel ajer..kalau ada camera canggih tu mmg best punya...

Cuba eh tgk ...walaupun guna camera hp tetap cantik...aku mmg suka tempat mcm ni..rasa mcm releks ajer....lepak2 kejap...ingatkan nak makan kedai yang pernah masuk tv3 tu tapi hari tu dia tutup plk..Jadi makan kat kedai lain...Kat tepi laut mmg banyak kedai asam pedas kena pilih ajer mana satu nak pi..akhirnya aku g kedai mak ngah...

Kedai suasana kampung mmg best...kalau org suka tempat mcm ni..mcm xnak balik...

Sampai ajer, dah tak tahan tgk kerang, kepah semua ada xtahu nak sebut dah..sebab aku campur2..Aku ambik yang masak sambal ..dia ada 3 jenis masakan kita kena pilih..rebus, goreng biasa, goreng masak sambal....Harga RM 10.00 boleh tahan eh...layan...sambil tunggu menu yang kawan aku minta ni..


aku sempat mintak asam pedas kepala ikan ...utk makan 3 org...masakn dia ok juga...tapi aku rasa kuahnya tak pekat sangat....tapi sedap sebab ikan mmg segar...walaupun aku ni bukan minat sangat makan asam pedas ni....hihihihihihih...siap ada telur dan sayur lagi....makan utk 3 org harga nya dlm 25 hinggit juga eh....

Dah habis makan g jejalan kat tepi laut...best nyaa..layan gambar ajer lah ajer..nak citer xleh...

Perahu2 kecil tersadai....

Hari dah gelap, masa nak balik ke batu pahat..pastu kawan aku ni mabuk nak makan kek lah plk...sempat g secret Recipe...mahal nya kek kat situ...kali pertama g kedai kek ni..sbelum ni..mak aku wak kek pisang pun dah sedap..hahaahha....harga boleh tahan juga...sepotong utk makan sorang harga RM 6.30....Entah aper yang di letak aku pun tak tahu....halal ker tak tak tahu eh..dia tulis halal...kut2 letak arak ajer...pikir positif
Beli 2 jenis juga...entah aper rasanya aku pun lupa...payah nak sebut eh...mmg kek tu sedap tak pernah aku rasa kek sesedap itu...tapi aku makan xhabis walaupun 3 org makan tu...entah apasal...mgkin kenyang dah mcm2 makan td....


p/s: sampai ajer tidur, esoknya kerja....ahaks...selamat pengantin baru utk azwan

10 comments:

wan sajidah said...

wah2...jd pengapitlah plk skrg nie.. :D sdpnya kek secret recipe...halallah keknya.... :P

dav_perantau said...

ah ha jadi pengapit segera..ahaks.....org cakap jd pengapit cepat kahwin, ada yang cakap jd pengapit lambat kahwin plk....
yaker halal...mana tau...

FaDLi a.k.a Mr.StitCh said...

tak handsome la pih tok pakai baju melayu.. aku kawin nati, mu jd pengapit jgk nok?

dav_perantau said...

fadli..aku xsanggup wess nak jd pengapit ni...cukup eh sekali jdi pengapit ni.....bukan sebab baju sebab tuan dop hensem wess..hahahaha..terima kasih mai kat blog aku..

FaDLi a.k.a Mr.StitCh said...

jgn merendah diri.. lg berseri2 jd pengapit sbb amik aura pengantin.. hehe..

dav_perantau said...

dop merendah diri, mmg gitu eh..hakikatnya...
aku xdan nak ambik aura pengantin aku dan cabut dulu..
mu xdan gundi eh pasni?

faisal said...

bro, sedapnye aku tengok makanan tu sume,huhu...tapi ko tinggi betul ye pis,hehe...kalah aku rasenya,kekee

dav_perantau said...

acai, meh eh dtg sini nnti aku belanja asam pedas kat muar..ahaks..
tinggi aku boleh tahan eh..tapi aku sedikit gemuk eh..hahahaaa

irayusof said...

amboi2..dah pandai jadi pengapit ye...:)..tak lamalah tu..ekekekeke..
apis..nak kek satu..rindu aa dengan kek choc indulgence secret recipe...

dav_perantau said...

nampak gayanya akak nak buat blog ni...bila nak start menulis ni..

Alah mengapit tu saja2 ajer...terpksa tu...doa doakan lah cepat2.ahaks..
nak kek..boleh nnti akak balik malaysia apis belanja...