Nuffnang

Friday, May 15, 2009

Salam jumaat


Salam Jumaat kepada semua...Alhamdulilah aku masih bernyawa lagi, cewah ayat skema tu..Xder lah pepagi jumaat kena lah insafkan skit..Pepagi dtg ofis aku terus pergi tazkirah dan baca yasin utk fakulti aku tapi xramai yang dtg, mungkin org xdpt info kut..Bagus org johor ni dah jadi amalan setiap jabatan kerajaan adakan bacaan yasin...(ni bukan nak bodek tau ni,betul betul punya puji ni) lepas baca yasin dgr tazkirah lak...hari ni tajuk ceramahnya malam pertama...panas btul tajuknya..hahahhaha...jangan cepat pikir bukan bukan yaaa....en.miswan blum habis cakap lg...Malam pertama di alam kubur...(ambik kau) tak ngeri kau dgr....kalau korang tgk en,miswan ni muka dia seiras dgn penceramah Dr. fadilah kamsah daa suara pun sama..Nasihat dan ceramah pun hampir sama ajer dgn Dr. fadilah kamsah daaa...Tapi tgh dgr tu leh plk aku terlelap, ting tong betul aku ni....penat wess semalam aku tidur lewat...semalam kan malam jumaat....hahahaha....(aku tau aper korang tgh pikir aper pasal aku, berdosa pikir pelik2 tau)

Bagi korang nak dgr ceramah en.miswan korang masuk blog en.miswan di http://pakwan-menujukejayaan.blogspot.com...

Ada Satu sajak aku suka dari Blog En.miswan ni...korang paham eh sendiri...

ENGKAU SIBUK DENGAN DUNIA

Engkau sibuk dengan dunia
Dunia tidak sibuk dengan engkau
Mengapa engkau tidak sibuk dengan Tuhan yang punya dunia
Dia adalah sibuk menguruskan hal engkau
Engkau kejar dunia, dunia belum tentu kepunyaan engkau
Sedangkan Tuhan telah engkau tinggalkan
Kalaupun engkau memiliki dunia
Apa ertinya engkau tidak memiliki Tuhan yang punya dunia
Tapi jika engkau memiliki Tuhan
Dunia kepunyaan Tuhan akan menjadi milik engkau
Engkau tersilap hal, engkau tersalah fikiran
Dunia yang akan ditinggalkan ini pun belum tentu di dalam milik engkau
Padahal Tuhan engkau telah tinggalkan
Macam mana engkau berfikir, bagaimana engkau membuat keputusan
Bersibuklah dengan Tuhan yang sibuk dengan urusan engkau
Janganlah sibuk-sibuk dengan dunia yang tidak sibuk pun terhadap engkau
Engkau bersibuk-sibuk dengan Tuhan
Tuhan tidak akan mengecewakan engkau
Engkau sibuk dengan dunia belum tentu milik engkau
Kalaupun engkau boleh miliki dunia
Namun satu ketika ia dunia tetap akan mengecewakan engkau


Sekarang blog aku dah ramai org ofis aku tau pasal kewujudan pasal blog aku ni...mcm xbest plk bila diorang tau pasni kalau nak menulis kena berhati hati...sekarang ni aku dlm pemerhatian untuk meneruskan atau tidak dlm blogger ni...kalau lah yang tau pasal blog yg suka kutuk2...  habis aku...hari hari kena kutuk aku...tapi alhamdulilah yang dapat tau pun yang rapat ngan aku ajer....Yang baru tau aku ucapkan selamat dtg eh terutama ardi...(hati hati ardi janganterlepas kat bos aku plk..kan bos nilai aku dari blog aku ajer, kalau skt aku dapat bawah 80 aku cari kau nnti..hahahhhaahah)....

Ok ....blah dulu....aku nak g bersih masjid jap....     : )

6 comments:

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

wah!!!hebat ah skrg ada tazkirah bagai...bagus2...wah!tajuk hebat!hahaha...masa mula2 baca tajuk 2 telencong gak kepala nie...tp nasub ada penjelasan kat bwh dia...hahaha..nway..kalu agak2 xmo org baca blog..wat ar invited readers jer yg bleh bkk...ssh apa...hehehehe

dav_perantau said...

hebat...sapo lah kalau tak bukan En.miswan kita eh...huhuhuhuhu...nnti jangan lupa masuk blog dia...ingat kan nak buat mcm tu juga invited readers..nnti dipikirkan .....

ENoMaTSeNsEi said...

huhu..insaf2..bagus la en.apis ni..pahni leh tukr doh tema blog demo ni...wak tazkirah lak..hehe
:)

dav_perantau said...

bagus lah insaf aku nak wak tazkirah juga hanya hari jumaat ajer...bila nak balik kg...nak balik mari umah aku dlu ..aku nak tumpang barang eh skit leh dop?

ENoMaTSeNsEi said...

molek2 la tuh...huhu..aku balik ari jumaat ni kot...bkpo? nok kirm gapo?

dav_perantau said...

Jumaat mu nak balik? Bukan cuti sekolah 2 minggu lagi pelik aku ni....aku nak suh wak balik hadiah jara ngan nieta...besar lah juga 2 kotak nnti aku tujuk ko mu..mu singgah dess..aku bui mana muat ajer..