Nuffnang

Monday, September 17, 2007

Puasa Baru Sehari Dah Balik Kg


Berpuasa dikg mmg seronak sesangat...Aku balik ngan kenariah aku eh..penumpang seramai 4 orgsekali ngan aku eh tu....Lepas waktu kerja dlm puk 5.00ptg aku dah besedia bertolak dlm puk 6.00 ptg juga aku br bertolak...perjalanan mengambil masa yang lama..Biasa eh dh balik reramai ni banyak tempat persinggahan..Alhamdulilah dapat juga menunaikan solat tarewih malam pertama puasa...Mmg kawan aku ni berhajat nak singgah pun...solat dlm 4 ajer pastu blah nak kejar masa ingatkan leh sahur kat umah...ahaks tinggal harapan ler...puk 7.00 pagi baru sampai..terpaksa sahur kat mcD kat kerteh...Sampai ajer umah aku dah rebah dah..xlarat dah penat gila ni....Puk 1.00 baru bangun solat zohor...rehat kejap ayah aku ajak pi membeli belah...aku belilah juga ayam golek..ingat sedap...xsedap langsung..habis lah juga 50 hinggit belikn barangan dan makanan lelebih lagi bawa 2 org manusia kat atas tu...hancur.....bankrap aku....
Buka puasa kat umah ni best leh makan aper yang dihajati...yang tiada di johor..tu jangan cakap makanan itik lak...tu makanan org kelantan kerabu namanya..best wow...makan ngan budu..sedap melengkok...
Kat umah leh buat 2 meja satu meja kuih...satu lagi meja nasi...mula makan yang kuih dulu....tapi aku xsuka sangat makan kuih ni..aku terus makan nasi...
Hari keesokan mcm biasa eh..ayah aku ajak pi kebun lak...sebab kat kebun aku pokok dah berbuah dah....tgk kat tu pokok duku..penuh tu....
Tgk gaya org yang tak pandai panjat pokok....aku terpaksa potong dari bwa pokok rambutan nak panjat tinggi2 aku gayat...tu pun dah tinggi tu...naik pandai nak turun ahaks...tolong2...
Ayah aku hanya memerhati dari jauh ajer....tgk kebun aku semak ....ayah aku xsempat nak jaga antara umah ngan kebun jauh..... datang pun jejarang..

Nak masuk kebun kena parking keta kat luar....pastu kena masuk jalan kaki lak nak sampai kat sana...Terpaksa lah naik keta pakai kasut bot..ahaks...dah lah berselut..habis kotor kereta aku...nasib ler labu.....
Akhirnya aku kena balik johor juga....wawawa....singgah kat bandar al muktafi Billah shah..singgah masjid yang besar tu...
Tgk dari jauh nampak amat cantik..bila dah dekat ngan mata ada yang tak kena....

Ingat sempat sampai kat b.pahat...Nasib eh puk 7.00 baru sampai kat segamat..Jadi makan kfc...suka sangat makan segera bebudak ni...siap ambik gambar tu..layan.....


Yang penting aku dapat makan nasi.....xdapat makan nasi ....sakit kepala eh..sehari xjupa nasi...xkan nak makan ayam ajer....

Sampai batu pahat....tidur puk 4 pagi bangun sahur makan nasi goreng dah aku bungkus awal2..aku da terbiasa sahur jadi aper2 pun yang terjadi aku kena bangun sahur..ahaks...kawan seumah aku xsuka bangun sahur..Jadi aku seseorang eh....

6 comments:

arsaili said...

uiksss..apa la...baru posa dh balik kmpg...uhuhuhuhu...ambo raye pun tak balik wei...uwaaa

shakirah said...

Salam tuan Rumah.. Huhuhuh... Awat la hang upload gmbr mknan. Abh meleleh aq...hikhikhikk..

dav_perantau said...

arsaili ---> alah umah kawe tak jauh mcm demo....kician demo..takpolah bila lagi nak raya pat org ker..ahaks


Shakirah---> tu salah stu dugaan untuk cabaran berpuasa eh tu....salam perkenalan eh..tq

wan sajidah said...

wo!dah mknkfc baru...x ajak pun...huhuhu...bila nak belanja???

faisal said...

slm bro,
meriah sungguh tengok perjalanan dan bro buka pose,hehe..baru semalam buka pose ngan nasik kerabu ngan budu,hehe..aku suka gaul semuanya sblm makan tapi pedas la plak makcik tu bagi smlm,huhu

dav_perantau said...

wan sajidah---->baru ganas berbuka ngan kfc....hahhhahaha...nnti kaya belanja eh...


Acai----->meriah mmg meriah nak balik raya ni tepaksa balik lambat skit ni....sebab dah cuti hari tu...nasi kerabu mmg best kalau ada ckp lengkap isinya...kalau nak power jom makan kat kedai dekat umah aku...best acai