Nuffnang

Wednesday, May 07, 2008

Ikan Bakar Umbai Melaka

Hujung minggu lepas kawan seumah aku dengan hati terbuka dan menunaikan janji yang bertahun untuk belanjan ikan bakar terlaksana juga...
Kawan dapat duit insuran dari kemalangan pada tahun 2004, beriban riban juga ler dia dapat. Aku mmg xharap pun dia belanja....dah di ajak pergi ajer eh....jangan diungkit sudah eh...hahhaha...
Pintu masuk umbai ikan bakar mmg meriah
Tengok eh penuh manusia sampai kawan aku ni tak tahu nak pilih mana satu kedai yang hendak pergi...
*****Sebelum*****
Akhirnya, jupa juga kedai hujung..kat umai melaka ni mmg kebanyakan semua kedai menyediakan menu ikan bakar.Aku mmg jakun pun ni kali pertama mai sini..

*****Selepas*****
Makan jangan tak makan ....org belanja..aku seramai 4 orang yang tibai ikan ni...licin...
Cara masakan ikan 3 rasa
****Sebelum****
Dengan tamak ambik sotong cara masak sotong masak halia tak silap aku..

****Selepas****Yang Last mmg pilihan aku, mmg aku sengaja nak mampuskan(kenakan) dia..hahahha jahat aku ni...aku tambah lagi menu masakan udang..mmg best banyak aku ambik..
****Sebelum****
Mmg best sesangat....
****Selepas****
Yang udang tu aku habiskan....mmg patut pun aku gemuk..mmg aku kuat makan tengok muka kembang dan bulat pun dah tau....
Muka kekenyangan..hahahah...bukan mamat ni yang belanja orang lain..dia kawan satu umah ngan aku....aku ngan dia yang memilih menu tu....Mmg kita sengaja pun sebab mamat nak belanja aku ni ssh skit nak belanja tapi sekali dia belanja nah kau ambik.....
Terima Kasih buat amin kerana sudi belanja aku dan kekawan yang lain..lain kali belanja lagi yaaaa..
Last sekali bergambar eh kejap kat depan pintu masuk ....Lupa nak citer rumusan dari perjalan ke melaka tu..Amat memuaskan sebab ada org belanja ikan bakar...Syukur sesangat...Dan keseluruhan harga makanan kat atas tu RM 111.00...Ambik amin duit insuran banyak...Mamat ni mmg banyak duit pun...duit kwsp xpernah usik pun...bestnya jadi org banyak duit ni....
Cukup eh untuk hari ni....Hanya aku nak ucapkan ribuan terima kasih........

Belanja ni mcm meraikan hari perpisahan aku nak pindah umah ajer ..hahahhhaahah…tapi terima kasih amin…Jasa mu tak aku lupakan…halalkan makan minum, semoga bahagia sokmo…nnti dop seumah kalau nak belanja ajak lah..hahahhhaha..…..aku ni tiru wan sajidah buat ni..baik gaku dulu sebelum dia ungkit ..hahhahha


9 comments:

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

wow!ngaku tp tulisan kecik2... :D nie ngaku dah depan dia atau tulis dlm blog nie je??? :P

dav_perantau said...

dulu pernah cakap masa bulan 4, dulu dulu eh..dia mcm tak caya...tapi utk masa terdekat ni blum lagi...tak sampai hati lak nak cakap sebab dia amat bahagia skrg ni...dia bahagia sbb ada kawan seumah yang baru tu.....mgkin pas saya balik dr kelantan kemgkinan cakap kut..dia xleh nak halang ni hak memasing kan..

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

lor...bln 4...huhuhuhu..dah lama 2... :D a'ah iyelah....hak masing2... :)

redSeptember said...

dah lama gila tak gi sana.

sedapnya nampak.

Reez said...

Assalamualaikum...

RM111.00 untuk brape jenis menu? Kalau banyak, berbaloi juga... Tapi kalau di ikutkan, harga barang dah naik, susah nak cari tempat makan yang sedap dan murah... Kene cari kawasan kampung la...

Ermm... Member dapat duit insuran, belanje makan... Moga2 murah rezeki dia...

:)

dav_perantau said...

walaikumsalam..

menu hanya 4 ajer tapi tahan juga sedapanya..harga pun dah ok kut...betul tu semua dah mahal...
nak dtg sini ajak aku sekali leh kau belanja aku sekali...

TokNabe said...

Boleh tahan nengok menu tu....Kat Melaka kalau nak makan menu sea food ni ada satu tempat lagi selain Umbai. Tempat tu Crystal Bay di Kg. Alai, tak jauh jugak le dari Umbai. Menunya boleh tahan sedapnya dan harganya mungkin suku lebih murah dari Umbai.
.........................................................
Harga tak penting..yang penting perut kenyang dan ada orang belanja hahaha...

dav_perantau said...

Boleh tahan nengok menu tu....Kat Melaka kalau nak makan menu sea food ni ada satu tempat lagi selain Umbai. Tempat tu Crystal Bay di Kg. Alai, tak jauh jugak le dari Umbai. Menunya boleh tahan sedapnya dan harganya mungkin suku lebih murah dari Umbai.
.........................................................
Harga tak penting..yang penting perut kenyang dan ada orang belanja hahaha...

Dalam perancangan mmg nak g 2 tempat tu..bila tanya org melaka dia kata situ tempat paling sedap...tu yang gi situ....mmg best eh...

betul harga tak penting janji perut kenyang lelebih ada org belanja plk...ahaks...bila nak g toknabe belanja kawe plk?

-DeaN- said...

Belanja ni mcm meraikan hari perpisahan aku nak pindah umah ajer ..hahahhhaahah…tapi terima kasih amin…Jasa mu tak aku lupakan…halalkan makan minum, semoga bahagia sokmo…nnti dop seumah kalau nak belanja ajak lah..hahahhhaha..…..aku ni tiru wan sajidah buat ni..baik gaku dulu sebelum dia ungkit ..hahhahha