Nuffnang

Friday, January 18, 2013

Mee Rabun

Untuk hari ni, aku nak cerita bab bab makan ajer. Kalau setenggah tak pernah dengar dan tak tahu mungkin rasa nya pelik bunyi MEE RACUN, Apa kejadah lah nak pi bunuh diri pergi makan mee racun tu. Hehehe..xyah buat lawak bodoh lah mat pit...Aku kurang pasti lah juga mee beracun ni memang berasal dari Johor atau di bawa masuk dari kawasan lain.Tu kena tanya yang pakar pemakanan mcm chef wan ..hehehehe

 Nilah rupanya Mee racun aku maksudkan bukannya ada racun pun, cuma rasanya manis, tak lah rasa manis gula tu, manis dengan rasa kambingnya. Campur telur. Kuihnya agak pekat. Terasa sedap sesangat. Kalau yang jenis tak makan kambing agak rugilah. Kekadang  setengah orang ni tak makan kambing bukan sebab ada penyakit tapi disebabkan dia dah set di pikiran makan kambing boleh pening. Cuba makan dulu pening tak, rasanya tak pun. Saja kan nak cakap "Saya xleh makan kambing lah nnti pening"..
Kita ni sudah diajar memakan kambing tinggi kolestrol, namun kambing adalah makan Nabi kita seolah olah nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolestrolnya .. Nampakkan ni semua permainan Yahudi menipu kita.
 Taraaa...........licin selicinnya.....rasa mcm nak tambah tapi disebabkan aku tgh dalam proses pengurusan badan. Aku tak tahu lah sejak semenjak ni badan aku mcm kena pam pam dah ni..kalau senyum skit ajer mesti org tegur bangun bangun jangan tidur. Hah nampak pipi aku yang tembam gebu gitu sangattttttttttttttt...
Cerita tambahan :- Adalah hamba Allah ni, aku belanja lah nasi ambeng salah satu makanan orang jawa. Paling tip toplah juga.. Kalau datang johor cubalah makan nasi ambeng, nasi beraini, mee racun dan lain lain..banyak makanan org johor ni nnti aku cerita secara satu persatu..Bersambung yang aku peliknya bila hamba Allah ni makan dia cakap xleh makan. Dia cakap lah termuntah muntah yang aku peliknya nasi ambeng ni kalau ditgk mcm nasi putih ayam kicap ajer pastu adalah tambah ikan kering. Apalah yang membezakan nya..Ngada2 lah tu.....

2 comments:

Anonymous said...

g ngn sapa nie...

Hafizx Nordin said...

rahsia ..mana leh bagitahu..heheheeh