Nuffnang

Monday, April 27, 2009

Jom Tgk-tgk


Layan cincin lak eh hari ni, aku mmg xleh pakai cincin pantang pakai mesti hilang...Aku tak tahu apasal perangai aku mcm tu sejak kecil sampai besar..Dah 5 cincin dh hilang, tak silap aku...Semua pemberian org, adus menyesal tapi ma aku dah tau,  tgk ajer cincin terus tanya siapa bagi...Kalau org penting bagi dia terus pegangkan jadi xder peluang aku nak merasa cincin...Tak silap aku mak aka nenek aku dah 3 kali bagi cincin dah 2 hilang...Satu lagi terselamat mak aku aku sempat tgk dia ambik....hari ma aku balik dr mekah belikan cincin zamrud hilang juga bukan aku hilangkan kawan aku lak....aku dah berhati hati pun sampai xpakai simpan ajer dlm keta, tapi hari tu kawan aku pakai sehari ajer pastu hilang lak....ma aku ada juga tanya aku cakap ada ajer..aku tau kalau cakap hilang mesti bising beb..Mujur lah kawan aku ni gantikan balik sebab mak dia pergi mekah...

Cantik tak cincin kat atas tu?. Tapi sayang xleh pakai sebab emas putih lak....baru nak beli....Kalau ada awek leh belikan sepasang....ermmmm

16 comments:

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

cantiknya!!kat mana kedai emas nie???xbeli lg cincin nie...

dav_perantau said...

ni kat bpmall...tak beli lagi..habis bila nak beli tu?

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

unt yg lelaki..sy punya dah...hehehe..cantik ar...kat ipoh x cantik...:(

dav_perantau said...

plk...nak beli permata warna aper?

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

merah tu cantiklah...hehehe
brp hinggit?
biru ada?

dav_perantau said...

Dlm Rm 600 ajer..biru ada eh....dia lahir bulan berapa saya ada buku yang menentukan warna yang sesuai utk seseorang mengikut bulan...

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

dia lahir bln 10...19/10 ;)

pB said...

Salam


maghi dari ghumoh Tok Nabe


Cicin tu lawa lawa blako ...
Sedio pitih jah kalu kenae ...


tapi rasonyor lagi baik kalu kito kelik beli di Klatae.

Keda orghe melayu

dav_perantau said...

oooo..salam pb..betul tu...
mmg nak beli kelate pun..saja jah tgk sini...
boring duk sini jejalan, nak balik kelate lambat lagi..

ENoMaTSeNsEi said...

comey2...berap hargo? kawe nok beli utk majlis pertunangan ni..haha

dav_perantau said...

harga nya boleh tahan eh..RM500+ tapi zara beli yang rm860 utk laki saja....gilos eh mahalnya....mu nak tunang bilo wess..nak g cari cincin cr kelate wess sini mahal eh dop berapa nak comel...

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

mmg kat kelantan cantik2..tp bakal pengantinnya bkn ada taste..hahaha taste x sama nie payah nie!!!

dav_perantau said...

alah nk taste lak...beli mana yang mampu ajer...xyang nak memilih sangat..nak kahwin ngan org ke nak kahwin ngan cincin ni?hahaaaaha

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

mmg ar..tp taste kena ada..haha

TokNabe said...

Ambo pun tak leh pakai cincin. bukan sebab senang hilang... tapi terasa berat jari.. :D

dav_perantau said...

hahahhaaha...dari hilang baik xyah pakai...hilang bazir tu...kalau ambik air sembahyang macm dop rata tu kena pecat sokmo...tu tertinggal eh tu..