Nuffnang

Friday, April 24, 2009

Tiada Tajuk

Pagi tadi siap2 nak g kerja aku buka tv....pastu terdengar satu ayat agak power eh..tapi aku xpasti eh betul tak ayat ni sama aku dgr....Gini bunyinya

Ku mohon Bunga yang cantik dan harum(bunga Ros)

tapi Allah Kurniakan Bunga Berduri(kaktus)

Ku mohon Rama rama yang cantik 

Tapi kurnia kan ulat 

Tapi dari situ ada jawapan bila kaktus tu berbunga ia akan berkembang dengan cantik sekali

Ulat bila dia membesar dia akan menjadi seekor yang sangat cantik.

Rumusan dari ayat di atas aper yang Allah telah kurniakan akan mengeluarkan hasil yang amat bermakna jadi kita harus sabar.Aper ujian yang Allah bagi kat kita mesti sabar mugkin ada makna atau hikmah disebelah kejadian..

p/s: Kalau salah bagi tau yaa

9 comments:

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

wah!sgt hebat kwn saya sorang nie skrg!!!hahahaha

dav_perantau said...

hebat apernya...lagi hebat org yang nak kahwin tak lama lagi kan kan kan...pasni duk berjauhan ker pasni kahwin..

ENoMaTSeNsEi said...

huh...falsafah cinta en.apis koho tinggi la loni...ayat2 penuh berbungo,,,haha

dav_perantau said...

jangan eh kata gitu segan saya...saya ikut tema eh...
Tungguuu..............

TokNabe said...

betul tu.... yg penting sabar. Buat sesuatu jangan hendak menuai dengan cepat.

dav_perantau said...

ah ha, betul tu tok nabe..xsabar habis eh..

Wan Sajidah Ahmad Saburi said...

dok jauhlah...huhuhuh sadis giler...tp xpe..jauh lg best..sy boleh berlagak bujang!!!hahahaha

ENoMaTSeNsEi said...

berbungo sunggoh....

dav_perantau said...

wan sajidah = redha ajer eh...nnti dapat anak cepat...hihihihih


mino= bunga sangat lah muga aku letak bunga ..hahaaah