Nuffnang

Thursday, July 15, 2010

I love Parit Raja


Adakah aku sudah jatuh hati dgn PARIT RAJA?
Cukup 6 tahun aku merantau di tempat org ni, banyak betul ssh payah aku harungi sorang2 di sini...Kekadang aku amat amat bosan bila merantau di tempat org...Aku hampir putus asa bila harungi masalah mendatang...Dari kg ke kg....tapi cara kehidpan amat berbeza, cara pertuturan semua berbeza....banyak bezanya dr segi makanan...aku rindukan kg asal ku..tapi sebab Allah telah tentukan aku mencari rezeki di sini aku kena redha semua tu...Sepatutnya aku bersyukur kerana aku dapat berkerja skrg ni, dan ada rmi org org kat luar sana mengejar apa yang aku dapat sekarang....rasa bersalah plk..............

Alhamdulilah skrang aku sudah dapat menerima menyesuaikan diri aku....Aku boleh terima pertuturan(kkdg kuar jg bahasa aku), cr makanan
(hanya separuh ajer)....yng pasti cara kehidpan mereka..aku cb mengikut cara mereka...rasa aku dah boleh ikut retaknya.......

Kehidpan merantau perlu ada adab tata susila yg tinggi, jangan sesekali berlagak bodoh...jangan buat perkara xelok di tempat org..kan xpepasal masuk hospital..Jadi kat sini, aku perlukan ramai kawan untuk back up aku....Jangan cuba hidup seseorg, berkawan biarlah beribu.......susah senang ada org tolong....tapi jangan lah sesekali masa kau senang kau lupa org, bila ssh baru terhegeh2 cr org....Aku mmg xsuka org mcm ni...mmg aku black list terus eh....berkawan boleh tapi berhati hati eh.....

Ehh..lari tajuk lak.....tapi skrg aku boleh lagi bertahan tinggal di sini...bila balik kg lama lama ...pasti aku merindukan PARIT RAJA ni...aku xtahu aper yg aku suka kat sini..ssh nak luahkan dgn kata kata........walaupun suasana kat sini bukan best mcm kat kg aku sendiri pun..........

Aper pun.........bila kat sini lama...aku rindu sangat nak balik kg.......bila aku terasa nak balik kg...aku akan balik..aku dah tak pikir dah pasal kewangan...jadi sebab aku rasa dah lama xbalik kg, jd aku ambik keputusan utk aku balik kg esok...........Kelantan tunggu aku....................

6 comments:

fafarafa said...

fara pun chenta sama parit raja.. sbb kat parit raja ada nenek terchenta..ahakss

dav_perantau said...

fara..hai ahai..dah kahwin yaa..bila tu....
bila nk balik parit raja terchenta ni?

fafarafa said...

belum kawen lagi la.. ondaway~~ ondaway~~..
balik kg hari raye la nanti..ihihih

dav_perantau said...

ondaway tu bila?
jgn lupa kekawan kt uthm yaaa

fafarafa said...

InsyaAllah.. hujung tahun ni..
mane boley lupe..
jgn risau..

ENoMaTSeNsEi said...

alos...syg bena dio ko king of the parit tuh...hik2