Nuffnang

Tuesday, July 13, 2010

Minyak ooo Minyak



Aku tau semua org guna kereta skrng ni kan...tp hari ni bukan nak citer pasal kereta, aku cuma nak kongsi pendapat aku skit ajer..

Antara minyak RON 95 dan RON 97 mana satu korang guna...Kalau mcm aku ni yang bergaji xsebesar mana ni sah sah guna RON 95 kan...Sebab aper aku guna RON 95 mesti ada yang tak tahu kan..Jadi aku cerita eh jugakan..Harga untuk minyak jenis ni:-
RON 95 Harganya RM 1.80
RON 97 Harganya RM 2.05
Kalau org mesti nak beli yang murah kan nak rasa jimat skit..lagi lagi aku ni nak bergerak jauh ni...nak berjimat cermat.....

Tapi aku silap bahawanya RON 95 ada minyak yang sangat teruk sekali, kalau guna minyak tu boleh tapi jangka masa utk enjin kenderaan cepat rosak sebab dia mmg xelok langsung sebab kotor...

Korang pilih lah nak nak guna minyak murah atau nak rosak enjin kalau repair leh mencecah beratus2 atau beribu...Yang tu korang pikir eh sendirikan..

Aku sekarang dah xguna minyak RON 95, xperlah mahal skit pun beza 0.25 sen sahaja...daripada kereta ko rosak tengah jalan nak balik..tak sanggup aku....

Kalau korang nak lebih lanjut beza minyak ni ko search dlm internet..nnti korang tau eh sendiri...

Aku malas nak copy paste kat sini korang kena rajin rajin ckit cr maklumat sendiri yaa..hehehehehe..Baru mencabar..Tapi xnak hampakan korang aku letakkan satu info...Untuk RON 95 ada juga tak sesuai untuk kenderaan anda....Korang yang ada keta mahal mahal tu jangan lah guna RON 95 leh meletup..
klip pada gambar untuk lebih jelas

Ni info penting eh, ni pun aku dgr dr kekawan jadi aku kongsikan....Minyak RON 95 ni kalau kemalangan mesti meletup dan terbakar..dia mudah terbakar..kalau korang tak caya...korang tgk kemalangan sekarang ni, kalau kemalangan mesti terbakar tu salah satu punya kut.....mcm contoh kemalangan artis arwah achik spin tu..mcm xlogik lak keta terbakarkan...pelik kan.....

p/s: Kalau dulu minyak RON 95 ni utk minyak motor ajer.....Kalau org kg panggil minyak merah, dulu kereta xguna minyak merah ni...ko pikir2 eh..........

1 comments:

baincardin said...

Salam. Jom kita menghayatinya bersama! ^_^