Nuffnang

Thursday, July 01, 2010

Restoran Mamak


Kekadang makanan mamak best juga lagi lagi makan roti canai dibuat oleh mamak bulu penuh ditangan..hahahaha...Tapi sejak semenjak ni, aku dah lama tak pi makan roti canai dah sebab tragedi menimpa aku seblm ni...
Aku kalau g mana mana restoran mamak, mesti mamak suka berkawan dgn aku...Dia ingat ni mamak juga kut, mentang mentang lah tangan aku pun berbulu lebat pastu berkulit gelap...Dia tak tgk hidung aku yang kemek ni....(bukan nak memuji diri sendiri yaa)
Nak dijadikan cerita ni, ofis aku dekat bangat dengan restoran mamak ni...Kalau pepagi sarapan wajid g sna ...makan roti kewajiban...sampai mamak india ni siap leh kenal nama aku....kalau pepagi g kerja mesti panggil aku...aku ni org dah buat baik ....layan ajer tp senym ajrlah...pernah sekali aku jupa dia kat suprmarket dgn awek dia..sekali dia leh jerit panggil nama aku dgn kuat..Gila betul mamak ni....aku nampak tp buat buat xnampak ajer eh...
Pernah sekali dia ajak aku dan kekawan sambut bestday kat umah dia...Sekali aku terjebak seh..terpaksa ....aku ingat dia ni mamak muslim..sekali masuk umah dia baru aku tau dia bukan muslim...pastu kekawan dia semua india..Alamak aku terjebak...satu menda pun aku xsentuh makanan..
Sejak hari tu aku xmakan dah roti canai dia buat..org kata jangan makan air tangan dr bukan org islam xelok....Korang bayangkan di uli nak buat canai semestinya guna tangan kan tapak tangan lagi tu...ambik kau...korang pikir eh sendiri....


p/s: aku dah xleh nak pikir dah...

2 comments:

ENoMaTSeNsEi said...

aduh...kes berat ni en.apis...kedai mamak mano tuh? KMS[Kedai Mamak Sumbak] ko? haha....

dav_perantau said...

YESyess..mmg sumbat pung.....tapi hok sebelah pagi jah..mlm org lain yg buat..