Nuffnang

Monday, October 08, 2012

Tips Masalah Jerawat

Hah, ambik kau...xpepasal hari ni aku teringin lak nak kongsi menghalang wujudnya jerawat kat muka. Ni petua zaman dulu kala kih kih kih, Nampak sangat blog ni serba serbi boleh..cayalah

Kalau aku ada jerawat sebiji kat muka mesti semua bising...apis naik jerawat..apalah korang ni normal lah manusia hormon xmenentukan..setakat sebiji biasalah baru hero semalaya konon. Mungkin disebabkan aku ni jarang naik jerawat bila tertiba ada rasa lain mcm ajer..hidup rasa xtenang mcm ada sesuatu mengekori aje...Jangan pandang congkok..Bila ada jerawat pasti aku akan picit kuar putihnya....

Ok skarang Pakcik nak Bagi Tips plk ni..

1- Korang pastikan sarung batal korang tito tu kena basuh selalu..Kalau korang pergi mana2 rumah sesiapa ke ..korang tgk sarung batal dah mcm tompok2 tahi unta..Aku cadangkan korang alaskan dgn baju korang(ni lah ubatnya, baju korang yg selalu pakai yg bersih adalh paling bagus utk lap muka..serius)

2- Kalau boleh cuci lah dgn pencuci muka yg sesuai kalau lelaki gunalah pencuci muka lelaki..2 kali sehari tau pagi nk g kerja dan balik kerja sekali..Muka mesti berminyak gila boleh siap mengoreng kut.

3- Kalau tangan kotor xyah payah nk pegang muka atau nak lap peluh..Kalau berpeluh sgt korang sapukan muka korang dgn baju yg korang pakai tu..

4- Kalau ada masa pergi jogging/ senaman peluh yg kuar bagus..kulit jadi mulus2..korang tgklah atlet yg bersukan (bukan jenis sukan berjemurlah)...Kulit cantikkan..Percaya lah..satu lagi petua yg aku terbaca lah, bila kita g jogging/bersukan baju yg berpeluh tu kita lapkan muka kita dgn baju tu..entah lah aku pun pelik tapi aku mmg selalu wak mcm tu...mgkin ada antibiotik kut..hihihihi....kalau xmenjadi jangan marahkan aku..Lepas jogging jgn lupa cuci muka dgn pencuci muka..jgn lelambat nnti kotoran tersumpat..

5- Kalau ada kemampuan amalkan vitamin C untuk kesihatan dan kulit..Kalau xmampu pun xper..Aku pun bila mampu ajer beli..kalau x haram jadah nak beli..

6- Kalau korang jenis mcm aku, perangai xleh ada jerawat terus nk picitkan..Aku nasihatkan bila dah picit tu pastikan kaurkan darah smua sekali..picit sekali darahnya....bila dh nak hbs baru berhenti..takut nnti ada kuman lagi..

7- Ayat skema selalu ambik air sembahyang

Kalau korang nak hilang parut atau jeragat..aku ada sabun beras dari thailand..Aku rasa aku paling murah jual hanya RM 5.00.. termasuk pos aku xpasti..Ni mmg ori dr Siam




INI ADALAH SABUN SUSU BERAS YANG ORIGINAL (100%) !!!
- produk kecantikan dari alam semulajadi, so xda bahan kimia mcm produk lain
- boleh mengebukan dan mencerahkan kulit
- dapat hilangkan bintik-bintik hitam
- menghaluskan kulit - parut akan pudar / hilang
- kulit berseri2 serta lembab
- boleh juga dipakai untuk badan bagi menghilangkan bau
- sabun ni keluarkan byk buih so korang leh jimat
KELEBIHAN:-

1) Menaikkan seri wajah secara semulajadi, kulit lebih cerah, halus dan tegang tanpa pengelupasan
2) Enzim semulajadi menolong menentang kotoran, minyak, sel kulit mati, jerawat dan jeragat di samping mengembalikan kelembapan kulit
3) Memudarkan dan menghilangkan parut jerawat dan jeragat.
4) Menanggalkan kesan solekan.
5) Mampu mengurangkan kesan hitam di kawasan lipatan (ketiak dan celah peha serta kawasan kawasan perut bagi wanita mengandung yang pernah mengalami `stretch mark’)
6) Mengatasi masalah bau badan
7) Sesuai dijadikan sebagai sabun lulur untuk bakal pengantin
Boleh digunakan sebagai sabun mandi kerana ia membantu:-
KEBAIKAN :-
** Menanggalkan bintik hitam atau kesan hitam di ketiak, siku dan peha.
** Sesuai utk semua jenis kulit termasuk kulit bermasalah
** Memberi kesan kesegaran sepanjang hari
** Badan anda tidak akan melekit walaupun ketika atau selepas berpeluh
** Boleh menghilangkan bau badan
Amat sesuai untuk :
1. Kulit Normal
2. Kulit Kering
3. Kulit Berminyak
4. Kulit Berjerawat
5. Kulit Kombinasi
6. Kulit Sensitif 
Gunakannya setiap hari untuk: 
*Mencerahkan kulit
*Menjadikan kulit sihat 
*Menjadikan kulit halus
*Mencegah dan menghilangkan jerawat dan jeragat
*Menanggalkan semua kotoran, minyak dan sel kulit mati
*Memberi kesegaran sepanjang hari kerana fungsinya yang dapat melembabkan kulit
KANDUNGAN (Ingredients):

Rice Milk Extract, Vitamin B3, Vitamin E, Olive oil, Palm Oil , Natural Glycerin

CARA PENGUNAAN:

Digunakan di muka dan di badan setiap hari. Sapu secara lembut 2-3 minit, kemudian bersihkan seperti biasa. Boleh digunakan oleh Lelaki & Perempuan dan sesuai untuk semua jenis kulit.



2 comments:

haziqfairos said...

abang mana nak cari vitamin c tu.. saya pun nak cantik jugak ni.. haha

dav_perantau said...

alah..belabak kat farmasi..nk aku beli kan ke apa?