Nuffnang

Thursday, June 18, 2009

Cuti

Hari ni aku nak cerita pasal cuti aku ....Menda ni betul2 bagi masalah utk aku...Sebab aku ni, kerja bawahan aje dlm setahun aku hanya dapat 20 hari ajer...Jadi utk bajet cuti aku perlu rancang betul supaya xmenjadi masalah kat aku nnti...

Sekarang dah bulan 6, cuti aku dah tinggal 14 hari dah..aku dah guna 6 hari sebab cuti masa pemergian arwah atok aku dan malam 40...Korang bayangkan utk 14 hari aku kena rancang cuti utk 2 kali perayaan, kecemasan dan rehat...Hari raya puasa jatuh hari Ahad (20/9/2009) dan isnin(21/9/2209)bila cuti jatuh hari ahad jadi xder cuti ganti untuk hari raya tu..Biasanya aku akan balik raya 2 hari sebelum hari raya di situ pada hari Jumaat aku bercuti...sempat lah aku berbuka puasa kat umah...walaupun 2 hari ia amat bermakna....selepas raya aku akan teruskan sampai minggu hadapannya baru naik...Jadi aku akan ambik cuti 4 hari cuti bermakna cuti aku tinggal 9 hari lagi.

Untuk raya haji plk sebab kat kelantan raya sangat meriah jadi cuti aku ambik agak panjang juga eh...raya ni biasanya kat Johor hanya ambik sehari ajer...Raya haji jatuh hari jumaat(27/011/2009).. Macam cuti raya puasa aku akan mengambil sehari atau 2 hari sebelum raya...dan akan mengambil 3 selepas nya jadi aku akan mengambil 5 hari cuti sekarang tinggal 4 hari cuti aku....

Cuti yang tinggal 4 hari tu sebagai cuti stanby kalau ada aper2 yang berlaku kat kg...Kita merancang tuhan menentukan jadi kita kena berjaga2 xleh main cuti ajer....kena pepandai kita nak menguruskan...Jadi kalau nak kahwin xleh eh taun ni, kalau kahwin kena kahwin koboi eh....

p/s: nampak gayanya xleh eh aku nak kahwin taun ni...cewah mcm yoyoyo ajer nak kahwin taun ni....

4 comments:

feresa said...

wah..dah congak2 cuti raye & kawen..;)

dav_perantau said...
This comment has been removed by the author.
dav_perantau said...

mesti awal awal kena rancang baik punya...nnti xpepasal cuti habis lak....

TokNabe said...

Hehe... cuti kawen paling kurang kena spare 7 ari tu. Ni kira buat bajet cutilah ye.. :D