Nuffnang

Thursday, June 11, 2009

Sensasi ke

Alhamdulilah, aku telah kembali di tempat aku mencari rezeki setelah sekian lama bercuti dikampung...Kejap ajer rasa nya duk kat kg..Banyak betul cerita dr kg, tu untungnya balik kg ni...Walaupun balik jejarang dan xtahu aper yang berlaku di kg...bila sekali balik 2/3 guni cerita leh dgr..hehehehe...Tapi aku nak cerita ikut point ajer hari ni..mcm dah xder mood lak nak menulis..

1. Bawa blik org johor ke kelantan

Fusss..aku balik hari tu, 2 org kawan aku join balik..Jadi aku bawalah jejalan dia mana tempat yang terpilih ajer......Pasar siti khatijah-Pantai bachok-tok bali-rantau panjang-wakaf che yeh...Tu pun penat gila nak melayan...

2. Berjalan ke umah seseorang

Yang ni aku xnak lah cerita sebab pergi jejalan ajer...


Zara dan Suami">
Nieta dan juan(ni bukan suami dia ni)

3.Perkhawinan Zara dan Nieta

Yang ni aku sempat pergi kedua keduanya...ramai juga jupa ngan kekawan..aku nak ucapkan selamat pengantin baru buat diorang berdua..

4.Bisnes aku tak menguntungkan..

Hajat hati nak buat bisnes slow2...Dengan duit utk membeli broadband terpaksalah aku tangguhkan dulu, mana tau dapat untung skit...Aku akui xpernah buat bisnes ni, aku ni jenis xsanggup nak jual mahal2 kat org ni...Jadi aku ambik untuk skit ajer, ambik pun menampung minyak kereta balik kg ajer...Lupa nak cerita aper aku jual, hehehe...aku jual pinggan yang  berjenama ...tapi aku leh murah ckit eh sebab aku beli terus dr kilang...pengeluar barang tu dari sini..Jd sekali balik aku bw lah balik tu, tu pun atas permintaan ajer...Mula2 aku hanya beli kat mak aku, last ada yang berminat jadi aku belikan eh...Setakat ni aku telah habis dlm Rm700 tapi duit modal aku xder lagi...smua pinggan habis dh, duit nya plk xder...Biasalah jual ngan org kg, ada yang nak bayar nnti raya..ada yang diam kan..Skrg ni aku suh mak aku uruskan sebab kekawan dia...Sebab bayar nya lambat dan mak aku yang uruskan jadi Aku tak ambik untung tu, aku bagi kat mak aku ajer.....aku nak modal aku ajer...sebab aku nak beli berukband(broadband)..mana tau pasni aku leh wak bisnes online..heheeheheh...

Tu bisnes pertama, aku ada bisnes kedua hehehe...balik kg kg aku jual pinggan bila balik sini aku jual toto(narita) tu pun atas permintaan..Aku beli utk org ofis yang kirimkan....kat sini harga narita 2x ganda harganya...

Cerita sensasi :-  Bedu dah bertunang ngan org sarawak

P/s: tu ajer yang dapat ceritakan..

6 comments:

feresa~* said...

wahh..pakai gak term berukband tu ek..heheh

dav_perantau said...

heheheheheh.....

Ellie said...

wahhh berita sensasi tuh...sepupuku bedu tune ngan ore sarawak???aku hok dok kg nih tak tahu pun...apih lebih tahu...bagus networking..ahak...
(kira ok lah tahu sini sbb mmg aku tak amik pot pun pasal ore lain..hehehe)

dav_perantau said...

alosss..biasalah xkan xtahu dgn mek dia...kita tak tanya pun dia akan cerita juga....hari tu xdan nak rehat, tau lalu citer ni....cepat tu....ok lah bedu bagus dia comfirm plk oyat berita tu betul...hehehehehhe...
Tapi ramai org kg meninggal dunia tanpa diduga kan....jangan xtahu plk pasal ni...

Ellie said...

Alos....dae lagik nyindir diriku yang kerdil nih dalam blog..ahak..
yg pasal ore mati kg nih mmg tahu..sbb tuh benda fakta...yg tak gemar tuh yg berita pesen gosip, mengata...ala2 makan daging saudara senirik tu...hehehe

dav_perantau said...

hehehee...jangan maroh..saja ajer..mana tau xtahu ker...hehehehe....biasalah kg ni mengumpat dan mengutuk tu dah jadi biasa..tu ajer aktiviti biasa dilakukan...