Nuffnang

Thursday, May 06, 2010

Aku hampir putus asa kerana Surat Pengesahan

Aku hampir berputus asa dosss pasal nak pindah pindah ni..Aku rasa tertekan sangat..dah beribu kali aku mintak semua tak dapat...Aper nasib aku ni...Tidak rezeki lagi eh tu.....Bermcm mcm aku pengalaman pasal dr mintak surat pengesahan sampai temuduga....

Aku xkisah nak mintak banyak kali..tapi aku dah naik segan dah nak turun naik Pejabat Pendaftar tu..Kalau dah kerja gomen ni kalau nak mintak Surat Pengesahan Jawatan mmg susah, kena lalui banyak proses..Kena banyak bersabar dan buat muka tebal eh..risiko nak dapat kebenaran mmg leh menguji kesabaran seseorg, mcm mcm soalan..Jadi mcm aku yg byk pengalaman bab bab ni.....aku siap dah ada jawapan bila di aju soalan yg leh mencabar minda anda....Kalau korang tau prosesnya ialah

Mula mula kena pi ngadap BOS kau lu, kira mintak kebenaran lah kau nak mintak jawatan pat lain.kalau dia xlepas kat sini..sah sah xdapat langsung kau punya Surat pengesahan tu..Kira kena buat surat rasmi eh, suh dia sokong...Bila tulis surat tu kena ikut formatnya..jangan main hentam ajer...kalau nak contoh surat leh mintak ngan aku..aku leh bagi contohnya....

Dah setel menda tu..kau kena pi naik Pejabat Pendaftar nak mintak sign kebenaran dr KETUA JABATAN lak....dia ajer yang leh kuarkan surat tu...Bukan jupa dia kena jupa kerani dia lu..kalau kau bernasib baik, dapat kerani yg bagus cepat lah kau dapat surat tu dlm sehari siap eh..Kalau dapat kerani yg xok...2 hari pun boleh dapat kah kah kah..jadi kena buat baik ngan kerani ni...Kena hormat eh, ringan2 kan senyum..lagi bagus belanja diorang tu.....Bukan rasuah k....tanda terima kasih ajer...

Dah dapat surat tu, barulah kau leh hantar....Kalau mcm aku ni..kalau nak isi borang leh mengambil masa 2 hari sebab kekadang bos aku ni asik xder ajer...

kata pepatah bersusah susah dahulu, bersenang senang kemudaian.....Jadi banyak bersabar ajer kekawan.....

p/s : Tolong doakan aku moga kali ni aku dapat kerja di Kelantan....Terbaru aku baru ajer apply kat Uitm Machang....Doa kan yaaa

4 comments:

ENoMaTSeNsEi said...

mung apply uitm mace plok ko be?

dav_perantau said...

ah ha...tapi jawatan juruteknik hari juruteknik komputer..hok hari tu mmg dia ambik hok mana ada kabel jah.....doalah biar aku boleh kali ni

jiha said...

kdg2 pe yg kite nk sgt..mesti xdpt...ko jgnla terlalu mnharap sgt..baik ko pasrah..dn biarkan j la..de rezeki ko nk bertukar..de la...sbb bile xdpt sesuatu yg kite nk sgt...sakit beb...jd pasrah j la..

dav_perantau said...

aku dah pasrah tapi berusaha ajer.....