Nuffnang

Monday, May 17, 2010

Kamera yg penat

Fuhhhh( bukan program tv3 tu)..aku mmg letih gila ni..tapi xsampai nak gila ...Satu hari aku kena jd jurukamera untuk program jabatan aku buat...Jadi aku di arahan jadi ajk tenikal...tugas aku sebagai Jurukamera tapi kebanyakkan kerja angkat mengangkat barangan untuk program tu...Selain tu juga aku harus kemana sahaja utk mengambil gambar....semua perjalanan program kena ambik gambar..

Kini ....Aku baru sedar aku mmg xsuka mengambil gambar..sebenarnya aku LAGI SUKA BERGAMBAR....suka posing posing....Jadi aku terpksa batalkan niat aku hendak membeli kamnera dsrl tu....Hanya perlu memakai kamera biasalah dah cukup.....Jadi banyak sikit nak posing mcm model..hahahahahaha..perasaaannnnnnnn

Klau aku jd jurukamera bila tgk balik gambar tu mesti sedih gambar kita xder...huk huk huk sedih seh...jadi aku xder bukti bahawa nya aku berada di program tersebut....Tapi dlm suka duka tu, aku masih lagi berminat mengambil gambar tapi aku lebih suka fokus kepada alam sekitar bukan manusia....Aku xleh nk nilai sesuatu gambar mcm contoh bila seseorang tgh berucap dia ada gambar hidup dan gambar mati (kata kata seorg juruphoto yg pro lah) dia sempat ajar skit skit kat aku.....dia dah guna manual dah...aku masih lagi menguna kan auto ajer..hahahhaha wak malu ajer..kamera mahal tapi xpandai guna piiirahhhh..berlagak ajer lebih...


Mmg pun aku ni mcm poyo gila seh..kehulu ke hilir bawa kamera agak canggih lah....mcm pro lah katakan..Bila nak shoot tu....fuss mcm hebat....bila tgk gambar .....zerooooo....kabur ..ahhahahhaha ..sah sah aku terzoom lebih..kah kah kah...takper lah aku kan tgh belajar (ayat bos aku)....aku sebenarnya jarang guna dslr ni jadi masa untuk belek2 xder.....aku lah jadi mangsa keadaan..bila ada program, baru nak bagi kamera...ni aku kejap ajer guna pasni sah sah org pinjam... nak buat mcm ner kamera jabatan mana leh buat mcm harta sendiri....paham paham lah....jangan bos aku baca blog ni..mampus aku..

Mmg penat, aku xtahu eh mcm ner lah org nak ambik gambar masa kahwin ni tu....Org cakap nak jdi juru foto kena kreatif..kena perbagaikan gambar tu...mcm ner tu...Korang pergi kursus atau pun outing (yg ni free ajer)....xrugi bertanya klau xtahu kan....jadi belajar lah ngan org yg bergalaman yaa...

P/s: Kalau org ada kamera dslr tu, jangan beli ajer..tapi xpandai guna xder guna juga....belajar slow slow......

0 comments: