Nuffnang

Sunday, May 02, 2010

Balik kampung


Ramai tul orang tanya aku...Apasal aku asyik balik kg ajer...Diorang pelik sebab aku balik kejap kejap ajer...Dalam 3 hari ajer, penat tu sebab aku seharian dlm perjalanan dah...kalau kira kira aku balik seblun sekali ni dlm taun ni...Aku biasa balik mgkin bersebab/ada kerja yg perlu disetelkan...Mcm minggu lepas aku balik ngan kereta api ajer sebab harga tiket agar murah dr bas..Harga kereta api kalau kelas C hanya Rm 27 kalau pergi balik hanya RM 54 ajer. Kalau nak bas tiket harga RM 59.50 tu baru harga pergi sahaja, kalau pergi balik tak cecah Rm 100 lebih...Tak tahan wess...nk sama harga aku balik ngan kereta kira harga minyak eh ni..Tapi nak buat mcm ne kita pilih mana yang paling senang ajer...

aku balik minggu lepas sebab nak tgk bapak saudara aku sakit, beliau sakit tua campur kena strok pastu ada darah beku dlm kepala..Jadi hospital pun xnak terima dah.Jadi sebelum dia tenat baik aku dulu..sebab minggu lepas aku dapat gaji trs ajer balik kg eh....Tapi untung juga balik minggu lepas dapat juga merasa makan durian, tu pun durian siam 6 Bijik Rm 27 hinggit murah tu...Rasa nya mmg best sangat eh....sedap sebab dah lama xmakan kut..kalau selalu makan mgkin reject dah kut....Masa nak buka duarian tu bau karbat mmg kuat, tau tak sebab aper dia letak karbat suh durian tu cepat masak eh...aku rasa durian ni dia petik kut bukan durian jatuh sendiri ni...Biasalah siam ni kreatif bab bab mcm ni....sempat eh makan pulut durian (menu ni biasanya kawasan pandai timur ajer)...pat lain mgkin xpernah buat kut..Aku xsempat nak ambik gambar sebab ghairah nak makan..xder masa nya nk bergambar...Yang paling ingat skrg ni, rasa nak makan lagi ni...isi durian masuk dlm budu pastu letak lada bagi power skit..curah dlm nasik makan dgn ikan segam....adus berairnya mulut aku nak citer pasal ni..Hari mak aku ada suh bawakan tapi aku malas sebab aku naik kereta api, Kang xpepasal bau satu trem kan....Aku tolak dgn baik ajer...simpan eh buat tempoyak nnti bulan 6 ni aku balik lagi kah kah kah kah.....

Dalam perjalanan ke sini, kereta api mati daa..2 kali tu tengah tengah utan lak....Aku terbayangkan harimau masuk dlm kereta api, hahahaha....sebab org citer kawasan kereta api mati tu kawsan banyak binatang buas pastu tempat yg sama pernah harimau dgn gajah kena langgar..(ni bukan aku nak tambah tambah citer tau, ni org ktmb yg citer kat aku).....tapi xder aper aper pun yg berlaku cuma aku sampai lewat ajer...jadi aku masuk ofis lambat eh.....ptgnya ters kena jaga exam...penat wowowowowow.........

0 comments: